Välkommen till Kavlis konsumentforum!
Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna vi får. Du kan antingen söka i sökfältet eller leta i respektive kategori.
Hittar du det inte eller undrar något annat så får du gärna ställa din egen fråga, så ska vi svara dig. Du får också mer än gärna hjälpa oss med förslag, komma med idéer samt lämna synpunkter.
Vi hanterar dina personuppgifter i syfte att kunna hantera ditt ärende hos oss. Uppgifterna du delar med oss raderas efter maximalt 3 år.
O. Kavli AB omsätter ca en miljard SEK och har ca 225 anställda i Sverige. Tillverkning sker vid våra anläggningar i Älvsjö, Eslöv och Åbo. Företaget marknadsför varumärkena Kavli, Eriks såser och dressingar, Johnny’s®, Hultbergs®, Västerviks senap®, Bärry®, Bollnäsfil®, Perstorp ättika, Planti®, Druvan®, Lyckans Ost® och Graveleijs®.
Vi är en del av Kavli Group som omsätter 4,2 miljarder SEK och finns i Norge, Finland, Sverige och England. Kavli Group ägs av en stiftelse vars syfte är att verksamhetens överskott ska gå till välgörande ändamål. Kavlifonden delar årligen ut ca 100 miljoner kr till humanitära ändamål, forskning och kultur.
Tack för din fråga!
Med anledning av den rådande situation i vår omvärld med ökade inköpspriser på råvaror och stigande priser på energi och bränsle, har Kavli tvingats att höja priserna till våra kunder. Kavlis kunder, vilket i slutändan är butikerna, har därmed varit tvungna att höja sina priser. Kavli kan endast rekommendera kunderna vilka konsumentpriser de ska sätta och rekommendationen från Kavli är att våra kunder ska höja konsumentpriserna med den ökning vi har tvingats ge dem.
Med andra ord sätter de själva sina priser.
Allt gott!