Välkommen till Kavlis konsumentforum!
Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna vi får. Du kan antingen söka i sökfältet eller leta i respektive kategori.
Hittar du det inte eller undrar något annat så får du gärna ställa din egen fråga, så ska vi svara dig. Du får också mer än gärna hjälpa oss med förslag, komma med idéer samt lämna synpunkter.
Vi hanterar dina personuppgifter i syfte att kunna hantera ditt ärende hos oss. Uppgifterna du delar med oss raderas efter maximalt 3 år.
O. Kavli AB omsätter ca en miljard SEK och har ca 225 anställda i Sverige. Tillverkning sker vid våra anläggningar i Älvsjö, Eslöv och Åbo. Företaget marknadsför varumärkena Kavli, Eriks såser och dressingar, Johnny’s®, Hultbergs®, Västerviks senap®, Bärry®, Bollnäsfil®, Perstorp ättika, Planti®, Druvan®, Lyckans Ost® och Graveleijs®.
Vi är en del av Kavli Group som omsätter 4,2 miljarder SEK och finns i Norge, Finland, Sverige och England. Kavli Group ägs av en stiftelse vars syfte är att verksamhetens överskott ska gå till välgörande ändamål. Kavlifonden delar årligen ut ca 100 miljoner kr till humanitära ändamål, forskning och kultur.
Tack för din fråga!
Amerikansk dressing håller sig länge även i öppnad förpackning. Smaken förändras givetvis under hållbarhetstiden. Om produkten förvaras i kyl efter öppnande håller den sig normalt fram till bäst före tiden. Smakar och luktar produkten bra, och ser aptitlig ut går det bra att äta den.